2020-07-06

هيونداي موتورز تحصد أكثر جوائز للسيارات خلال 2020

news

طبقا لدراسة الجودة التي أجرتها مؤسسة "جي دي باور" الأمريكية؛

هيونداي موتورز تحصد أكثر جوائز للسيارات خلال 2020

 

  • حصدت مجموعة هيونداي موتور العالمية على سبع جوائز لسياراتها، مسجلة بذلك العدد الأكبر من جوائز السيارات هذا العام. من ضمن الطرازات الفائزة سيارة هيونداي توسان وهيونداي فيلوستر.

 

الإمارات، 6 يوليو 2020: حصدت مجموعة هيونداي موتور على معظم الجوائز للعام 2020 على مستوى طرازاتها في دراسة الجودة الأولية التي أجرتها مؤسسة "جي دي باور" الأمريكية الشهيرة"، والتي احتلت فيها سبعة سيارات من المجموعة المرتبة الأعلى في فئتها.

وصنفت دراسة "جي دي باور" طراز هيونداي توسان كأفضل سيارة دفع رباعي مدمجة في الجودة الأولية للسيارة، بينما حصلت هيونداي فيلوستر أيضًا على أعلى الدرجات في فئة السيارات الرياضية المدمجة. بالإضافة إلى ذلك، احتلت كل من هيونداي أكسنت وهيونداي إلنترا المركز الثاني في فئتيهما، وحلت هيونداي سانتافي في المركز الثالث.

وتستند دراسة الجودة التي أعدتها جي دي باور لعام 2020 في الولايات المتحدة إلى ردود فعل 87،282 مشتري ومستأجر من السيارات وتصميمات 2020 الجديدة والاستقصاء عنها وعن أدائها بعد 90 يومًا من حصول صاحبها عليها. وتزود هذه الدراسة، التي أجريت من فبراير -مايو 2020، الشركات المصنعة بالمعلومات لتسهيل تحديد المشاكل وتحسين المنتجات.

وتستند دراسة العام 2020، في نسختها الخامسة، على 233 استبيان يغطي 9 معايير في المركبات هي: المعلومات والترفيه، والميزات، والتحكم، وشاشات العرض، والشكل الخارجي، ومعيار مساعدة القيادة والذي أضيف لأول مرة هذا العام. بالإضافة إلى التصميم الداخلي، ومجموعة نقل الحركة والمقاعد، وتجربة القيادة؛ والنظام البيئي للمركبات.


------------------------------------------------------------------------

 

Hyundai Motor Group Becomes Most Awarded Automotive Group in the J.D. Power 2020 U.S. Initial Quality Study

 

  • Hyundai Motor Group combined for seven model-level awards, the most for an automotive group with winners including Hyundai’s Tucson and Veloster

 

 

Dubai, July 06, 2020 – Hyundai Motor Group received the most model-level awards in the J.D. Power 2020 U.S. Initial Quality Study (IQS), as seven models ranked highest in their segments.

 

For Hyundai, J.D. Power ranked Hyundai Tucson as the best compact SUV in initial quality, while Hyundai Veloster also earned the top score in the compact sporty car segment. In addition, Hyundai Accent and Elantra both finished second in their respective segments, while Santa Fe finished third.

The 2020 U.S. Initial Quality Study is based on responses from 87,282 purchasers and lessees of new 2020 model-year vehicles who were surveyed after 90 days of ownership. The study, which provides manufacturers with information to facilitate the identification of problems and drive product improvement, was fielded from February through May 2020.

 

The 2020 study, redesigned for its fifth generation, is now based on a 223-questionnaire covering nine vehicle categories: infotainment; features, controls and displays; exterior; driving assistance (new for 2020); interior; powertrain; seats; driving experience; and climate.